NRYF
Har du en trenerrolle innen ryttersporten?
Da håper vi at du kan svare på denne undersøkelsen – det vil være et viktig bidrag i arbeidet med å utvikle de rette kompetansehevende tiltakene for å fremme en bærekraftig og ansvarlig utvikling av sporten basert på kunnskap og hestevelferd.
![](https://cdn.sanity.io/images/7mvt3yk3/production/e7c259ee86c45126d228cd68fde39645fcd74d96-1200x800.jpg?w=1200&h=800&auto=format)
![](https://cdn.sanity.io/images/7mvt3yk3/production/9dc4b09350940b393be2ebca79808f0bffc10239-383x269.jpg?rect=0,1,383,268&w=100&h=70&auto=format)
Treneren spiller en viktig rolle – både for rideskoleeleven, for hobbyrytteren og for idrettsutøveren. En god trener skaper god aktivitet, bygger gode relasjoner mellom seg og sine elever og veileder med mål om å utvikle ferdigheter og sportslige prestasjoner.
Trenere på alle nivåer skal få muligheten til å forbedre og videreutvikle egen kompetanse, slik at de bedre kan legge til rette for god aktivitet tilpasset eleven.
Ved at Norges Rytterforbund blant annet har innført trenerlisens bidrar dette til å synliggjøre trenerne og knytte de som har en trenerrolle nærmere den organiserte idretten. Målet er å øke den kompetansen trenerne har ytterligere.
Kompetansehevende tiltak er nødvendig for å sikre større trygghet, kompetanse og hestevelferd under trening og konkurranse. Kompetansehevende tiltak skal gi trenerne verktøy som kan brukes til å forbedre sine undervisnings- og kommunikasjonsevner, tekniske ferdigheter og holde seg oppdatert om de nyeste treningsprinsippene og vitenskapelige forskningsfunnene.
Hensikten med denne undersøkelsen er å få vurdert kompetansenivået til trenere, og vurdere hvordan deres erfaringer og meninger kan bidra til å forbedre kvaliteten på treningsmiljøet i hestesporten.
Målet er å gjøre tiltak som bidrar til å heve standarden på våre trenere, som fremmer en bærekraftig og ansvarlig utvikling av hestesporten og som sikrer at trenerne holdere seg relevante og effektive i en idrettsverden i stadig utvikling.
Klikk deg inn på via linken under: